Imprezy
eventy
konferencje
wydarzenia.
HeS Media
Kontakt z nami

Napisz

Mamy ogromne doświadczenie w pracy w mediach i z mediami takimi jak radia, gazety czy też telewizje

Zajmujemy się eventami, oraz public relations dla małych oraz dużych podmiotów

Fotografie:

marketing

promocja

pr

Jak badać poziom zadowolenia klientów?

Funkcjonowanie każdej firmy jest bezpośrednio związanie z ilością klientów chętnych na korzystanie z oferowanych usług. Bez klientów nie byłoby możliwe prowadzenie żadnej działalności. To oni są bowiem głównym źródłem przychodów przedsiębiorstwa.

Nic więc dziwnego, że firmy wiele robią, aby jak najlepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniu swojej klienteli. Sporo czasu i pieniędzy poświęcają na badanie ich opinii o swoich towarach, usługach, czy jakości komunikacji na linii klient - obsługa. Na podstawie otrzymanych wyników mogą modyfikować swoje strategie marketingowe oraz oferowane produkty tak, żeby klienci sięgali po nie częściej, a także chętniej polecali innym.

Sposobów na badanie zadowolenia klienta jest kilka. Do najpowszechniej stosowanych należą ankiety przeprowadzane przez internet, drogą pocztową albo przez specjalnie zatrudnionego ankietera oraz wywiady telefoniczne. Ostatnia z wymienionych metody jest bardzo chętnie stosowana przez duże przedsiębiorstwa, takie jak na przykład banki, czy firmy oferujące usługi telekomunikacyjne.

Ankiety wysyłane pocztą, czy też te do wypełnienia przez internet należą do sposobów dużo tańszych. Ich wadą jest jednak fakt, że większość klientów nie chce poświęcać swojego czasu na ich wypełnienie i odsyłanie.

Pewnym pośrednim rozwiązaniem jest przeprowadzenie badania przez ankietera, choć ono również ma swoje ograniczania. Po pierwsze, takie badanie ma bardzo ograniczony zasięg terytorialny, a po drugie jest obarczone niepewnością otrzymanych rezultatów spowodowanych przez osobowość ankietera.

Niezależnie jednak od metody badania poziomu zadowolenia klientów, jego cel zawsze pozostaje ten sam. Poznać ich opinię, wyciągnąć wnioski i wprowadzić ulepszenia mające na celu poprawę otrzymanych wyników. Z tego względu, badania zadowolenia muszą być przeprowadzane nie tylko jednorazowo, ale w miarę regularnie.

marketing, promocja, pr


Marketing Pr Reklama Promocja Public relations Dzieci Firma
Copyright © 2008 buytemplates.net. All Rights Reserved. E4.0.1